Povodom obilježavanja Europskog dana broja 112, univerzalnog broja za hitne slučajeve, gradonačelnik Poreča Loris Peršurić susreo se danas s voditeljima porečkih hitnih službi – voditeljicom porečke hitne i ravnateljicom Zavoda za hitnu medicinu Istarske županije dr. Gordanom Antić, zapovjednikom Javne vatrogasne postaje Poreč Denisom Matoševićem i načelnikom Policijske postaje Poreč Davorom Švendom, te Nirvanom Ukušić, voditeljicom Službe civilne zaštite Pazin iz Ravnateljstva Civilne zaštite MUP-a RH i Mladenom Kikovićem, voditeljem Županijskog centra 112.
Gradonačelnik je pohvalio razinu usluge i suradnje koju Grad ostvaruje s navedenim ustanovama, napominjući kako će se uvijek truditi da bude na raspolaganju i da pomogne u granicama svojih financijskih i zakonskih mogućnosti koliko god je potrebno da grad ostane siguran, a njegove hitne službe opremljene, brze, efikasne i profesionalne.
– Volimo reći da smo kvalitetan i siguran grad, a to smo dijelom upravo zahvaljujući našim hitnim službama. Svaka od njih ima svoje resorno ministarstvo. Drago mi je da je ove godine Vlada prihvatila naš amandman na državni proračun za obnovu zgrade policije jer se ipak radi o njihovom vlasništvu, a zgrada nikako ne priliči našem gradu kao ni obimu posla. Nadamo se da će do realizacije i doći., rekao je Peršurić.
Istaknuto je kako Grad s okolnim općinama i turističkim tvrtkama izdvaja oko milijun kuna godišnje za dodatne timove hitne medicinske pomoći, kako bi vrata porečke hitne uvijek bila otvorena, prije tri godine je sa Zavodom za hitnu medicinu Istarske županije porečkoj ispostavi donirano novo vozilo, a početkom ove godine još jedno. Donirana je i nova oprema za službenike, a plaćaju se i troškovi smještaja deficitarnim kadrovima.
– Što se tiče vatrogasaca koji se financiraju većinom putem lokalnih samouprava, imamo odličnu suradnju, od nabavke vatrogasnih vozila unazad nekoliko godina, do jednog od budućih, dodatnih opremanja vatrogasne postrojbe, putem sredstava iz EU fondova i projekta STREAM za što je nabava već u tijeku. Postrojba će biti jedinstvena u Hrvatskoj po opremi i obučenosti kadra., rekao je Peršurić.
Ravnateljica Antić istaknula je kako je Poreč predvodnik među gradovima u kontinuiranoj pomoći hitnim službama. – Grad i gradonačelnik su prvi među onima koji će nazvati, pitati što je potrebno. Na početku ove pandemije, upravo je Poreč bio taj koji je nabavio dva prijenosna respiratora, rekla je Antić, napomenuvši kako će velika pomoć u svakodnevnom radu biti nova mreža hitne medicinske pomoći, jer trenutna za područje Istre nije dostatna pa su gradovi ti koji moraju osiguravati nadstandarde kroz plaćanja dodatnih timova medicinske pomoći.
Načelnik Švenda naglasio je kako, imajući u vidu specifičnost 2020. godine, na području Poreštine zabilježen je pad u gotovo svim kategorijama – od kaznenih djela, prometnih nesreća i nastradalih do prijava obiteljskog nasilja, dok je istovremeno značajno povećana riješenost s 49% na 62%. – I policija je, zajedno s vatrogascima, stalno bila na terenu tijekom pandemije, a u godini za nama posebno je do izražaja došla važnost umreženosti svih hitnih službi, kao jamstva za kvalitetni sustav spašavanja., zaključio je Švenda.
Zapovjednik porečkih vatrogasaca Matošević rekao je kako su oni spremni i na raspolaganju odgovoriti na sve zahtjevne zadaće koje se pred njih postave. – Vatrogasna postrojba je dobro opremljena, za što se izdvajaju značajna sredstva, posebno Grad kao glavni osnivač. Imamo kvalitetne ljude koji izvrsno odrađuju svoj posao, u postupku smo nabave novih vozila kako kroz EU projekt STREAM koji provodimo s Gradom, kao još jednog kroz suradnju s državom, tako da su nam planovi ambiciozni, ali ostvarivi, zaključio je Matošević.
Iz Centra 112 napomenuli su kako je istarski centar, koji je zadužen za osiguravanje djelovanja jedinstvenog sustava za javno uzbunjivanje, u 2020. zaprimio 54.415 poziva i obradio ukupno 28.230 događaja. Više od 6.000 poziva bilo je vezano za pandemiju koronavirusa, a centar nastavlja biti dostupan svima besplatno, 24/7, na više jezika. Naglasili su kako je važno tijekom poziva ostati smiren, reći što se dogodilo, gdje se dogodilo, koliko je unesrećenih, kad se dogodilo, kakvu pomoć trebate, tko zove. Operater će potom obavijestiti strukovno i teritorijalno nadležne žurne i inspekcijske službe, koje će poduzeti potrebne mjere.